Serierna vi glömde

Eftersom det inte blivit någon "kalender" de senaste dagarna så tar vi igen det med att köra tre "luckor" på en gång.

Såpan Varuhuset har ju blivit mer eller mindre kultförklarad på senare år och går att köpa på dvd, men vem minns serien Storstad? Jag tror att den gick någonstans mellan Varuhuset och Rederiet.



Ungefär samtidig gick Det var då:




Det var första gången jag så Carina Lidbom och Birgitte Söndergaard.

Goda grannar har väl kanske uppnått lite kultstatus. Den gick samtidigt som Varuhuset och när det begav sig kunde den inte mäta sig med Varuhusets intriger och fick läggas ned.


Kommentarer

Skatan sa…
Nu märker jag hur lite jag har tittat på TV genom åren. Varuhuset såg jag ... inte hela ... och Rederiet ... inte hela ... men de andra. Inte ett enda avsnitt vad jag minns.

Så är det.

Ha det fint denna tredje advent.

Kram!
skogsnuvan sa…
Varuhuset helt klar och rederiet och goda grannar Dom andra har jag inget minne av.
Igår såg jag ett avsnitt och " Törnfåglar" av en ren slump. Vilken bra film och vilka bra skådespelare. Den skulle jag vilja se hela av igen.

Populära inlägg