Dagen efter

Firar mig själv lite så här dagen efter Ballad of Lucy Jorden, som jag tycker mycket om men det har ni kanske märkt vid det här laget.



Jag har ju redan berättat att jag har åkt genom Paris i en sportbil och även genom Barcelona i en turisbuss med vinden i mitt hår. Det är ett väldigt tjat om det, faktiskt. Det här med att åka i öppen bil- eller buss - med vinden i sitt hår är egentligen en smula överskattat. Åtminstone när man kommer hem och ser sig i spegeln - håret står i svintoaktiga tofsar runt huvudet. Men det är klart, när det pågår är det ju ganska trevligt.

Det är ganska ok att vara 37 år. Jag skulle inte vilja vara 27 igen. Eller ännu värre, 17. Problemet är bara att det går så fort. Jag skulle kunna tänka mig att vara 37 i så där en fem, sex år till.
Och inte tänker jag lämna telefonen ringande och rymma någon annanstans. Jag tar ett par år till här.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Onekligen är du ju i en perfekt ålder. Tror att min bästa tid var just i den åldern så njut du av den.
Visst, jag har ett minne av att åka i en sportbil med en tjusig italienare genom gatorna i Cattolia och minnet känns som en fin liten pärla på livet halsband så visst är det något särskilt med att känna vinden i håret.
Lisbeth sa…
En del gånger när jag åkt med öppen bil har det känts som det gjort ont i håret. lite så där som man blir öm i rötterna. Vad mina kompisar skrattat när jag berättat hur jag känt.
Kram
Skatan sa…
Att åka i sportbil cabriolet ... kan man göra hela livet ... och känna vinden i det kanske grånande håret som står som en "svintoaktig" sky när man kommer hem och ser sig i spegeln.

Jag försöker övertyga mig om att det är underbart vilken ålder man än har men jag kommer alldeles speciellt ihåg att det vaaar underbart att vara just 37. Så njut för fulla muggar! Du har ett helt år på dig... :-)

Kram!
Loll sa…
Fort var ordet. 37 ringer som ljuv musik i mina öron. Och det är Ungdomstoner som plinkar. Nu står jag här, 5 ungar senare och den minsta ska flyga ut. 55 år snart solokvist. Vad hände är min dagliga fråga? När hände det? Hjälp det händer hela tiden är svaret. Njut av din ungdom!

Populära inlägg