TV-kväll

I går var det tv-kväll. Kristina Lugn en hel timme i Min sanning. Vår coolaste akademi ledamot ("Den roliga klubben" Svenska Akademin) kan man se här.
Efter Kristina Lugn zappade jag runt några varv och hamnade mitt i Albaniens bidrag i första semifinalen till det stora spektaklet Eurovision song contest.
Fantastiskt!
Lilla My sjunger en fransk chanson som Björk på albanska. (För de är väl albanska de talar?).
Jag tyckte att det var underbart! Men jag orkade inte hänga i och se hur det gick för henne.

Kommentarer

Skatan sa…
Visst var hon helt underbar, Kristina Lugn ... Hon är helt underbar. Jag mötte henne ofta när jag bodde i Stockholm för jag bodde nära Brunnsgatan Fyra. Jag försökte alltid möta hennes blick för att nicka igenkännande men hon undvek den sorgfälligt och verkade "brydd" faktiskt ...

Albanskan gick vidare till final ... eller Lilla My ... ha ha ...

Kram!
Lisbeth sa…
jag zappade hela kvällen även under Kristinas program. Jag hade en sådan där kväll som inte gav mig någon ro. kan bli så ibland när tankarna far. jag blir lite irriterad på mig själv för jag gillar inte att Zappa det bara blev. I kväll är det delfinal igen och jag tänkte titta men en låt blev det sen la mig med ljudboken en stund. Riktigt bra den jag lyssnar på just nu. Det är Anna Janssons nya bok
Ha en fin o solig morgondag
Kram

Populära inlägg