Jag?

Jag tittar på bilderna från festen med jobbet förra fredagen. De ligger på vår gemensamma server.
Det tar en stund innan jag förstår att den där runda, skärblanka människan är jag.
Genast inser jag att jag måste radera alla bilder på mig själv innan någon av mina arbetskamrater går in och tittar på bilderna och upptäcker hur jag ser ut.
Med handen på delete-knappen inser jag att mina arbetskamrater träffar mig flera timmar varje dag och redan vet hur jag ser ut.
Återstår bara att säga upp sig, alltså.
Men eftersom min löneförhandling visserligen var bra men inte bra, så måste jag hitta andra lösningar.
Kanske ska jag börja jobba med påse över huvudet. Undrar om det är ok att ha ku klux klan-strut över ansiktet om man jobbar i receptionen? Endast i rent skylande syfte naturligtvis.
Eller också får ni ta mig som jag är. Precis som ni får ta Jenny Jansson för den hon är:

Kommentarer

Lisbeth sa…
Tänk att få en sådan överraskning. För mig är det likadant när jag ser bilder. Sambon säger att jag är snyggare i verkligheten och jag väljer att tro honom. Kan det var så att du och jag inte är fotogeniska? Då kan det bli så säger de riktiga fotograferna. Annars kan du köpa en påse till mig med.
Ha en fin fortsättning på helgen
Soldansare sa…
Hm, nej det är nog som du säger, Lisbeth. Det är kameran det är fel på. Ha det gott!
Skatan sa…
Det är helt klart kameran det är fel på. Så inte behöver du några strutar eller påsar eller burkor eller vad det nu finns att skyla sig med.

Jag är inte heller fotogenisk (som min syster som jag alltid var avundsjuk på av den anledningen) ... med min stora näsa och stora haka och lilla mun och ... you name it.

Men jag har vant mig ... att jag ser ut som jag gör ... och till och med har jag börjat att trivas med det. Inklusive mina "skavanker".

Vi är UNIKUM och STOLTA ... eller hur :-)

Kram

PS Och jag skulle faktiskt inte vilja se ut som "alla andra" ... har aldrig velat ...
Soldansare sa…
Men Skatan du är ju jättesnygg på bild, ju!

Populära inlägg