Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag

Har äntligen kommit mig för att köpa Bodil Malmstens nya bloggbok Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag. Och det är så sant som det är sagt. Att det går fort. En månad i dag åker vi till Frankrike.
Bourgogne är bara ett hjärtslag bort.
Liksom Le Lutrins uteservering i skymningen, på torget vid katedralen i Autun.




För övrigt är Bodil Malmsten inte en författare man ska läsa strax innan sänggåendet. Hon väcker formuleringslusten på ett ohejdbart sätt. Efter några sidor Malmsten är jag helt enkelt tvungen att vira långa haranger i huvudet om saker som jag tidigare inte ens kommit på tanken att de var beskrivansvärda; som att reda ut hörlurssladdarna till ipoden, till exempel. Och sådant håller en ju vaken.
Innan sänggåendet ska man läsa Tranströmer, då infinner sig frid.
Två stora författare med olika effekt.

Kommentarer

Skatan sa…
Två stora författare med effekt ... helt klart! Och du ... du är en formidabel meningsformare av de tankar du bär inom dig och det är en fröjd att läsa dem här i bloggen.

Jag ler förnöjt varje gång jag varit här OCH blir inspirerad. :-)

Kram!

Populära inlägg