Lucka 1: Allting började med Carola

Åtminstone började nostalgikalendern 2012 med Carola, liksom mitt musiklyssnande. 


Allting började med Carola

...det går inte att komma ifrån. Året var 1983, jag var åtta år och upplevde min första Melodifestival. Det var ju inte vilken Melodifestival som helst heller, det var den festival då Carola slog igenom med Främling, en milstolpe i den svenska musikhistoren. Och, nej jag är inte ironisk -åttminstone inte så mycket- för det är den ju, en milstolpe. För mig var den ett avstamp. Melodifestivalen kom sedan att få en mycket stor inverkan på mitt musiklyssnande under några år och jag är rädd för att vi kommer att få se prov på detta i några luckor framöver. Nu är det inte Främling som är dagens musikstycke utan Hey Mickey som ju var en lite tuffare låt. Måste erkänna att jag idag blir lite rädd för Carola när jag ser det här klippet. Det är samma sorts rädsla som jag känner när jag ser Sarah Brightman. Så håll i er, för här kommer hon.

Kommentarer

Populära inlägg