Lucka 12: Uppvärmning

Lucka 12 2012 avhandlade en del traumatiska minnen från min skoltid. Eller snarare de lyckliga minuterna innan traumat. 

Nu var inte hela min skolgång ett enda långt disco. Den var gympa också. Oändliga, ångestfyllda timmar av gympa med en näst intill maniskt hurtig gymnastiklärarinna. Lektionerna inleddes med att vi fick ställa upp oss på led längst en svart linje med röda prickar. Varje elev hade sin bestämda röda prick. Sedan den näst intill maniskt hurtiga gymnastiklärarinnan konstaterat vilka som var närvarande var det dags för uppvärmning som bestod i att springa i cirkel till någon av de två låtarna nedan. Fantastiskt bra låtar båda två, tyckte jag. Det var riktigt skojigt att springa runt till dem. Det var den bästa stunden på hela gymnastiklektionen. Sedan gick det bara utför. Efter uppvärmningen var det antingen redskap eller basket. Det är svårt att säga vilket som var värst. Var det redskap var jag livrädd, var det basket var jag usel. Jag är nog en av mycket få som lyckats göra självmål i basket. Vid närmare eftertanke var jag usel på redskap också, så det kanske var det värsta ändå. Men vi struntar i det nu och dröjer oss kvar i uppvärmningen:

 

Kommentarer

Populära inlägg