Lucka 2 som var lucka 1 fast 2 - Oss skojare emellan

Lucka nummer två i årets nostalgikalender var den allra första luckan i den första nostalgikalendern 2011. Ändå var det lucka 2. Det berodde på  händelser i det där parallella livet jag lever. Det där parallella obloggbara livet. Det parallella obloggbara livet Verkligheten. Inte minns jag vilka händelser det var men jag fick beta av både lucka 1 (Gösta Berlings saga) och lucka 2 den andra december. 

Gösta Berling- luckan var en riktig "det var bättre förr"-lucka. Jag ondgjorde mig över att när man nyligen repriserat filmatiseringen med Tommy Berggren, visades den 23:00 en måndag. När jag var barn och såg den första gången gick den klockan 20:00 på lördagar. 

Å andra sidan så är det kanske inte tv som har förändrats. Kanske är det jag.
För ungefär i samma period av livet tittade jag med förtjusning på Oss skojare emellan.
Medan jag idag föraktfullt rynkar på näsan åt program som Wipeout. Och vad är egentligen skillnaden?
Det har ju som sagt gått några år så vi kanske behöver påminna oss om vad Wipeout var för något. Även om det känns som det borde glömmas bort fortaren än kvickt.

Kommentarer

Love sa…
En skillnad är väl hånandet från kommentatorhåll? Jag orkar inte lyssna på det, hur mycket det än är på skoj.
Soldansare sa…
Ja, och hur skojigt är det egentligen.

Populära inlägg