Jag kom undan med en krossad fot

Vanligen brukar jag drabbas av olika akuta värk- och smärtscenarier i samband med julafton. Jag tror att det är något psykosomatiskt. 

Det vanligaste är att min dåliga nacke totalhavererar någon gång under dagen med svimningsframkallande spränghuvudvärk som följd. Förra året vaknade jag julaftonsmorgon med ett nyutslaget magsår. Inget av detta är särskilt fördelaktigt när man ska vara en julnyter familjemedlem. 

I år nöjde jag mig med att tappa en tvåkilos stenhantel på ena foten under min hemmaträning kvällen före julafton. Om det var psykosomatiskt eller inte vet jag inte men det är utan tvekan den bästa julen jag haft på många år. 

Det verkar dessutom som ingen av mina familjemedlemmar har fått lunginflammation efter vårt coronasäkra julfirande igår, så på det stora hela var det en god jul. 









Kommentarer

Populära inlägg