Lucka 15: Tomas DiLeva

1987 hette morgonprogrammet för barn under sommarlovet Sommarmorgon, passande nog. Varje vecka var det en ny programledare. Jag minns att Jon Skolmen rusade runt i en stålmannendräkt och ropade "2 och 42! 2 och 42!" Det var när Patrik Sjöberg hade slagit världsrekord i höjdhopp. 

En vecka hette programledaren Tomas DiLeva. Något så förunderlig och märkligt hade vi aldrig sett där ute i skogen där jag bodde. Jag minns att jag inte tyckte att den veckan var så bra. Det var för förunderligt. Med åren har jag blivit lite vidsyntare och gillar DiLeva Jag har till och med varit på en konsert med stor behållning. 

Man kan ju för all del tycka att Jon Skolmen i stålmannendräkt också är ganska förunderlig och märklig, men det gjorde jag inte då. 

Kommentarer

Populära inlägg