Nostalgikalendern - Lucka 1

som får mig att gå dit jag aldrig gått


Det var evighets sekunder, tre korta andetag, hela livet vände vem valde, inte jag.

Hela livet vände på 90-talet, flera gånger. 90-talet var mellan 15 och 25 och då vänder livet för de flesta.

90-talet var friheten och fångenskapen
Det var att hitta riktningen 
och tappa bort den
Det var att gå vilse och återvända
Det var att fortsätta 
Att förlora 
och att finna igen
Det var att famla i blindo samtidigt som man visste allt
Det var att höra till och vara alldeles ensam 
Det var den svamlande, tvekande rösten
som ville något men inte kunde formulera det

Men nog var det väl ändå jag som valde? Även om jag inte visste det då, även om jag borde ha valt annorlunda, men att det vände som det vände på grund av mig. Det tror jag ändå.
Man väljer alltid, hela tiden. På ett eller annat sätt väljer du. 


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Ibland väljer man fast man inte vet det och långt efteråt kan man förstå varför.

Populära inlägg