Nostalgikalendern - Lucka 18

1996. Jag packar ihop mina saker i lägenheten i Uppsala. Det är en skilsmässa. Innan jag började packa var jag inne i stan och köpte Hedningarnas cd Trä och den ackompanjerar packandet. Ibland måste jag ta en paus och studsa omkring lite i rummen till den vilda musiken. Några år senare ska jag hoppa sönder ett ledband i ett knä till Hedningarnas musik men det är jag lyckligt ovetande om än så länge. Än så länge är jag ung och står pall.

Det var en revival för folkmusiken där i mitten av 90-talet. Det var Hedningarna, Wimme och Nordman. Garmarna  tävlade i melodifestivalen.

När jag packat färdigt tar jag min bag och åker till domkyrkan. Jag tänder ett ljus.
"Nu och härifrån fortsätter livet" tänker jag när jag sätter det i ljusbäraren intill ingången.
"Nu fortsätter det."

Kommentarer

Populära inlägg