Nostalgikalendern - Lucka 16

all my life is changing every day, in every possible way

Mina nostalgikalendrar brukar behandla 80- och 90-talen. Det är de här båda decennierna som utgör nostalgiperioden i mitt liv; förfluten tid att se tillbaka på, medan tiden efter millennieskiftet är ett slags nutid, trots att det nu börjar finnas så mycket passerat 2000-tal att det också borde räcka till nostalgiska känslor. Men i år är det alltså särskilt fokus på 90-talet.

Det finns flera skillnader mellan musiken på 80-talet och 90-talet. Den mest markanta skillnaden är att när jag idag lyssnar på den musik jag lyssnade på på 80-talet har jag ett roat leende på läpparna och tänker: "Hur kunde jag tycka att det här var så himlens bra", medan jag när jag lyssnar på 90-talsmusiken tänker: "Vad bra det här var, jag hade glömt att det var så bra."


Kommentarer

Populära inlägg