Nostalgikalendern - Lucka 13

gjorde jag tecken nu igen?!

Det var mycket Galenskaparna och After shave under 90-talet. I min frihetsboning, den första egna lägenheten, hade vi en två dagar lång fest 1994, då det var meningen att vi skulle titta igenom allt som GAS dittills producerat i ett sträck, men vi orkade inte riktigt. Det var ju redan då så mycket. 

Jag har bara sett dem live en gång. Det var 1995 i Stockholm när de spelade Lyckad nedfrysning av herr Moro, en riktigt snygg föreställning med ett ståtligt steppnummer.



Men min favoritsketch är ändå Värmlänningarna som spelas i andra akten av Grisen i säcken: Doktor Hakas rekordrevy 1991. Per Fritzell gör nog sin allra bästa roll här. Det finns så många bra repliker i den sketchen som går att använda i vardagen och de har därför följt mig genom livet. Ett exempel är bloggrubriken Gjorde jag tecken nu igen!? Några andra exempel:
Jag gjorde inget tecken nu!! 
Spooola, då! 
Postorderskit! 
Ska ni inte höra sången?

Men nu får ni titta själva och hitta era egna repliker som ni kan bära med er. 

Kommentarer

Populära inlägg