Nostalgikalendern - Lucka 9

i don't dip that way

90-talet var som sagt ironins årtionde. Av någon anledning tänker jag alltid på Henrik Schyffert när jag tänker på 90-tal och ironi. Av någon anledning känns det som om det borde vara omöjligt att göra en nostalgikalender över 90-talet utan Henrik Schyffert. 
   Men sanningen är den att jag aldrig tittade på Nile City när det begav sig. Glenn Killing i manegen såg jag någon gång, när alla andra redan hade sett det och berättat för mig att den var något man måste se. 
   Jag har alltså ingen särskilt nostalgisk känsla för Henrik Shyffert och det vore därmed ett slags hyckleri att skriva om honom här. Det kommer alltså, trots att det borde vara omöjligt, att vara en helt Schyffert-fri  nostalgikalender. 
   Seinfeld såg jag däremot, med stor behållning. Trots att det inte handlade om någonting. 

Kommentarer

Populära inlägg