Burgundiska skandinaver och holländare

Idag har vi besökt menhirerna. Igår läste jag i guidematerialet på Hotel Dieu i Tournus att burgunderna tros ha kommit från skandinavien ursprungligen. Plötsligt förstår jag varför jag längtar hit jämt. Det är helt enkelt blodet som kallar. Djurlivet är inte riktigt lika bra på den här campingen men här finns ekorrar, tves+järtar, hästar, hundar och holländare. Det är nu man ska invadera Holland om man har sådana funderingar. Det står tomt. Samtliga invånare bor på olika campingar i Frankrike. Här är som att leva i ett Holland i miniatyr. Det är tur att jag får prata franska när jag köper bröd på morgnarna annars kanske jag skulle få för mig att jag åkt fel.

Kommentarer

Lisbeth sa…
Men du nyfikna jag vill gärna vet vad man ser på bilden
Semestra på o hoppas du inte hamnat i Holland

Populära inlägg