Mera mindfullness

För några månader sedan berättade jag om mina tankar och känslor vid planterandet av blommor på altanen. Vill man uppdatera sig kring detta kan man göra det här.
Nu kan jag meddela att samma, numera utblommade plantjävlar är uppdragna ur sina förbannade krukor och komposterade.
De förbannade krukorna är paketerade i svarta soppåsjävlar och inställda i sitt förbannade hörn i skydd för den förbannade vintern.

Den här gången arbetade P och jag sida vid sida ute på altanen och jag var arg hela tiden. Men jag höll god min. Åtminstone tyckte jag det själv. Vi plockade till och med ihop ett gäng uttjänta och trasiga keramikkruksjävlar och for i soligt samförstånd iväg med dem till tippen och tömde dem i avsedd container.

Mitt goda uppförande höll i sig ända tills jag kom ut ur duschen och tappade en alldeles ny burk hudkräm i golvet. Burken splittrades och hudkrämsjäveln spred sig över hela det förbannade badrummet.
Svärande och, enligt P skrikande, torkade jag hela det jävla badrumsgolvet och varje hörn och förbannat skrymsle rent från den jävla hudkrämen, körde en extra jävla tvättmaskin med badrumsmattshelvetet också.
Fy fan!

I kväll har jag dammsugit. Det är det absolut värsta hushållsarbete jag vet så jag tänker inte berätta vilka eder som gick genom mitt huvud medan jag höll på för då slocknar Internet.

Men jag säger Mindfullness: Pah! Ro och fokus att vara i nuet: Pah! Kreativt glädjepirr: Pah, pah och åter pah!

Kommentarer

Loll sa…
Ibland är bara svordomar allra bäst! Mycket bättre än all mindfullness i världen! Kram o svär på när det behövs!
skogsnuvan sa…
Vad jag har skrattat inte åt dig men åt att du har precis samma känslor som jag och svär lika förbannat och hatar dammsugarna lika mycket och hatar att det blir vinter och hatar när grejor inte funkar och åt att man nyss satt ut blommorna och nu är dom döda. Ja hösten är skit när det börjar bli vinter. Faan Kram på dig surkärring. Tur att det finns fler än jag. Det känns trösterikt kan jag säga.
Lilla Blå sa…
Instämmer med ovanstående. Till 100%. Kram för fan.

Populära inlägg