Poesipropaganda


Först tänkte jag, glatt överraskad, att det fanns fler än jag som har som mission att sjunga poesins lov och, använde sig av parkeringsautomater för att sprida ordet. Men vid närmare påseende visade de sig att det var en protest mot jakt.




Mina åsikter kring jakt är en aning kluvna. Det känns som en ganska tveksam hobby att springa runt i skogen för att döda, men faktum kvarstår; det händer att jag äter kött. Det händer inte varje dag men det händer och jag tänker inte sluta med det. Och jag tror att råbocken i fråga har haft ett bättre liv tills den blev skjuten än grisarna som föds upp till slakt. Men jag gillar att man använder poesin för att driva sin sak. 


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jag är uppfödd med jakt men jag kan inte tåla när man skjuter allt möjligt bara av nöje att få döda och inte ens äter upp sina byten. Det gör mig verkligt förbannad. Snart är det slut på alla skogsfåglar här och man hör inte längre orrarna spela.

Populära inlägg