Våld i vinkällaren


Det är tur att Leonard är på sin bowlingturnering och att Sigrid och Virginia fortfarande befinner sig inne i sina respektive flow. Det är också tur att Fernando, Laura och Elvira är uppe på taket. Fernando håller på att plantera ut sin innesådd i drivbänken. Eftersom vädret i dockskåpsvärlden bestäms av mig är där redan fullskalig vår och dags att plantera ut innesådd. Laura och Elvira tittar till de nya hönorna. De har hittat en alldeles ny ras Pullom Ploychronia  som redan värpt en hel korg full med ägg. Det blir roligt med egna ägg till påsk.
                                               

Det är tur att de alla är så upptagna med sitt, för det språk som används nere i den havererade vinkällaren just nu är inte någon språk som lämpar sig för docköron. I flera dagar har jag kämpat med, vad jag tror är ett ganska ovanligt problem i vinkällare: att få vinflaskorna att ligga kvar på hyllorna istället för att trilla ner bakom dem, och jag här mycket frustrerad.  

Men nu tror jag att jag har fått dem att ligga där de ska. Dubbelhäftande tejp är ett oumbärligt verktyg för en dockskåpsmakare. 





Kommentarer

skogsnuvan sa…
Så fin din vinkällare är. Ser väldigt riktig ut.

Populära inlägg