Samtidsarkeologi


Jag går av bussen framför ett grått elskåp. Ovanpå elskåpet ligger ett halvt paket extrasaltat smör.
Jag vänder mig till höger och går över en större väg, sedan passerar jag längs en gatstump utefter vilken långtradare brukar stå parkerade i väntan på att få lasta eller lossa hos något av de omkringliggande industrierna. I buskarna utefter denna gatstump hittar jag tre ölburkar, en snusdosa, tidningar, ett par joggingbyxor, ett par sandaler över vilka en arbetshandske prydligt ligger placerad, en te-påse och precis när jag svänger runt hörnet noterar jag en par tunna stringtrosor som hänger och dinglar på en gren i buskaget.

Not: Det kanske kan uppfattas som om jag på något sätt vill peka ut/hänga ut/anklaga långtradarchaufförer med detta inlägg. Så är inte alls fallet. Långtradarna är bara en iakttagelse bland andra iakttagelser.

Kommentarer

Populära inlägg