Det riktiga skrivandet och internet

Nu kommer jag naturligtvis inte ihåg vad den där amerikanske författaren med svenskt påbrå heter, han som måste vara i ett kalt rum utan internetuppkoppling för att kunna koncentrera sig på att skriva.
Hur som helst så planerar jag att befinna mig i det rummet i kväll efter klockan 19. Och ägna mig åt det en vän till mig kallar det "riktiga skrivandet". Det riktiga skrivandet och inte det här eldklottrandet i bloggen.
Sen finns det ju en hel del som måste eldklottras också. Det är just det som är problemet. Nu är det inte ord som fattas, bara tid. Igen.
Nå, jag har hjälp av Gud, eller Datordjävulen som ser till att min internetuppkoppling kopplar i och ur sig lite som den tycker. Jag orkar helt enkelt inte med att slåss med internet just nu.

Och här hade jag tänkt att jag skulle lägga in ett klipp med Robert Brobergs Huppegupptäcksfärd som en illustration till att nu har det hakat upp sig - "huppegupp sig".
Men vid närmare pålyssning så känner jag att jag inte riktigt orkar med Robert Broberg heller för tillfället.

Kommentarer

Skatan sa…
Jo ... Robert Broberg måste man verkligen "vara i form" för ... Kräver sin lyssnare ...

Kram!
skogsnuvan sa…
Jaha då får vi väl vänta då. <Inget annat att göra.

Populära inlägg