Jag har köpt hus!

I hur många år som helst har jag drömt om ett dockskåp. Då menar jag inte när jag var liten, för då hade jag ett; en gammal bokhylla som min pappa satt in väggar i och tapetserat. Det är först när jag blev vuxen som jag började drömma om dockskåp.


Dockskåp i St Annen-museet i Lübeck

I flera år har jag haft som nyårslöfte (jag har ju mani på nyårslöften) att i år, det nya året, ska jag skaffa mig ett dockskåp. Detta nyår, när jag skrev upp mina löften i anteckningsboken skrev jag "Skaffa dockskåp  - skam den som ger sig!" Men jag trodde väl egentligen inte att det skulle bli något i är heller.

Dockskåpet i Finca els Calderer på Mallorca
Men det blev det. Tack vare P som köpte nedan hus till mig i födelsedagspresent!



Det syns inte på bilden hur stort det är men det är enormt. Och det har källare också. Nu återstår det bara att möblera om i hela lägenheten för att få det på plats.

Kommentarer

Lise-Lotte sa…
Äntligen!! Vad glad jag blir för din skull! Kram kram
Lisbeth sa…
Ett smycke det är vad det är. Tänk vad kul nu när du får leta precis den inredningen som du vill ha. Jag tycker det är det riktiga nöje. Att söka rata söka osv till det perfekta kommer. Nu har ju inte jag ett dockhus men principen att leta är den samma vad det än är.
Lycka till
kram

Populära inlägg