Här ligger jag och duger!

är en diktsamling av Bob Hanson. Det är också mitt motto inför de närmaste två veckorna, som jag kommer att tillbringa i Rhodos stad, liggandes och dugandes i en solstol i skuggan med en god bok eller två.


Det är väl troligt att jag kommer att jag kommer att gå och svettas i de mysiga gränderna inne i gamla staden också. Pausa med en öl under trädet och äter någon vinstinn stifado på en mysig restaurang. Det enda "måste" jag har är att se till att jag inte skaffar mig en massa "måsten". Jag är annars ganska bra på det även på semestern.


Så kanske blir det inget bloggande från solstolen, jag vet inte riktigt. Tycker jag har tappat bloggstinget lite på sistone. Känner väl inte direkt att det är en paus jag behöver, snarare behöver jag komma igång. Det finns mycket att skriva om men när jag väl sitter framför datorn lyser lusten med sin frånvaro. Kanske är det bra med luftombyte.

Annars är det märkligt hur lätt det faktiskt är att duga på charterorter. Jag brukar inte trivas särskilt bra i bikini på hemmaplan men när jag befinner mig i Medelhavsområdet har jag inga problem med den klädseln.
Att gå omkring i klänningar i grälla färger bekommer mig inte heller. Hemma drar jag mig inte för att gå och handla i den lokala matbutiken rufsig i håret, iklädd mysbyxor och urtvättad t-shirt men jag skulle aldrig gå dit iförd någon av nedan klänningar. Men i chartergettot känner jag mig riktigt fri och fräsig när jag svassar omkring i värmen i fladdrande kjolar.


 
 
Den här gången finns det ingenting att oroa sig för inför den här resan. P har nyligen haft en öroninfektion och jag en urinvägsdito så det måste, enligt alla mina vidskepliga tvångstankar bli en fantastisk resa.
Så nu tar vi och slappnar av lite, gungar lite i knäna och blir lite härligt lösa och skånska i käkarna . Dä årrdnarr sääj och ni duger så bra allihop!
 




Kommentarer

Lisbeth sa…
Kan det var det här med lagom. I Sverige ska allt gärna var lagom och inte sticka ut. När vi reser till sydliga breddgrader får vi kasta lös de där dumma tankarna. Vi får var lite småvilda och ingen höjer på ögonbrynet
Kör hårt i färg form
Kram på dig
skogsnuvan sa…
Avundsjuk jag är så avundsjuk. Tänk att ligga i varmt vatten och njuta.
Du har rätt om kläderna. Sverige är ju så småtråkigt så man bryter av om man är lite färggrann. Svart och grått verkar vara favoritfärger. Fy för den lede och inget färgrannt finns att köpa heller. Jag VILL HA FÄRG
Loll sa…
Ha en underbar resa, avslappnad och skön utan måsten. Det låter mycket, mycket, mycket härligt att ha framför sig! Kram

Populära inlägg