Och sen kom klockan...

Sen när testbilden försvann  kom en bild på en klocka och jag satt på golvet framför TV:n och följde visaren runt tills det var dags. Det var före Bolipomba och barnprogrammet hette "Halv sex", just för att det visades halv sex på kvällen.
 
Och nu har testbilden försvunnit på den här bloggen och snart är det dags att börja blogga igen. I tre veckor har jag varit i vår lägenhet i Palma de Mallorca  och internetåtkomsten där är inte särskilt pålitlig.
 
 

 
 
 
Jag kom bara glimtvis ut (eller in?) på nätet och när jag väl gjorde det kunde jag, av okänd anledning inte logga in på bloggen. Inte heller kunde jag mms:a till bloggen eftersom den tjänsten inte vill fungera utanför Sverige sedan jag skaffat mig en så kallad smartphone. Det har gått alldeles utmärkt förut, när jag haft en mindre intelligent telefon. Kanske är det som med humlan som inte begriper att den inte kan flyga och därför flyger i alla fall, medan den smarta telefonen är för smart för sitt eget bästa.
Nå, jag tänkte då att jag kunde maila till bloggen via den blinkande internetuppkopplingen, men då kunde jag för mitt liv inte minnas mailadressen, så jag gav upp. Är man ens i närheten av att vara så vidskeplig som jag är, eller åtminstone utger mig för att vara när det passar mina syften, och letar tecken överallt, så borde budskapet vara tämligen klart:
Du skola icke blogga.
 
Så jag bloggade icke.
Men nu tänkte jag börja igen, så smått. Testbilden är borta och klockan har kommit istället. Nedräkningen har börjat.
 
 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Tack och lov för det. Jag har varit riktigt orolig när du varit borta så länge. I och för sig kan jag ju nu förstå att är man på sådana äventyr så har man annat att göra än att blogga. Hur känns det att komma hem till det höstiga Sverige då? Där nere är det väl sommar fortfarande och bad och sol.

Populära inlägg