Testbild



När jag var barn fanns det något som hette testbild på TV. Den såg ut som ovan och visades när det var sändningsuppehåll. När jag var barn var det ibland sändningsuppehåll. Det var bättre förr.
Eftersom barnprogrammen var bland de första programmen som sändes på kvällen och eftersom jag som barn väntade ivrigt på dem, hände det ibland att jag blev sittande och otåligt betraktade den här färgglada bilden; testbilden.

Det är möjligt att ni också kommer att få betrakta testbilden några veckor fram över - otåliga eller inte. Det är möjligt att det kommer att bli ett visst sändningsuppehåll här nämligen. Det är i så fall helt ofrivilligt - även om det kanske skulle vara av godo - jag är inte den som tar bloggpauser - även om det kanske skulle vara av godo, som sagt. Det hela kommer i så fall att enbart ha tekniska orsaker.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
jo nog minns man testbilden. Det var liksom ett lugnare tempo när man var liten både på tvn och i verkligheten
Lisbeth sa…
Testbilden den bästa bild som finns. Tänk vilka förväntningar den byggde upp. Nu går programmen på sjuttioelva kanaler utan mellanrum. Det är svårt att hinna med att hitta det man verkligen vill se. Ha det så gott där i förhösten eller vad det nu heter i år
Kram
Skatan sa…
Testbilden står i färskt minne och jag väntar nu otåligt på programmet som kommer ... när ... ja jag har tålamod så ta det lugnt...

Kram!

Populära inlägg