Vitt

Nu är det tid att plana ut och ta mark i ett vitt landskap utan några spår och fläckar, utan några tveksamheter eller felskär.
Nu är det tid att andas djupa andetag i detta vita landskap. Att ta ut den nya riktningen, ta avstamp och flyga vidare.

Nu är det den där tiden när allt är möjligt igen.
Det är listskrivandets tid och planerandets. Min älsklingstid på året.

I år har jag bara ett nyårslöfte.
Och det är naturligtvis inte riktigt sant. Innan klockan slår tolv på årets sista dag, kommer jag med den största sannolikhet att ha listvis med goda föresatser. Men det är bara ett som är ett löfte som jag menar riktigt allvar med. De andra kommer att vara just goda föresatser.

Vad är dina föresatser inför nästa år?
Kom i håg att än så länge är allting möjligt.
Allting.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Det är svårt att komma på vad nästa år ska innehålla men jag ska i alla fall dansa mera än jag gjorde i somras, jag ska växtfärga garn med en ny grupp och jag ska vara med och ha en trumbyggarkurs. Det är min plan. Jag hoppas att jag får skratta mycket och att mina vänner kommer till mig fast jag är fattig och inte längre kan bjuda på massor av mat. Frisk vill jag dessutom vara. Ha nu ett gott nytt år och jag hoppas att du gör klar din bok nästa år så jag får läsa den till slut. Kram
Loll sa…
Ett otroligt gott och spännande år med många oväntade goda händelser önskar jag dig!
Skatan sa…
God fortsättning kära Eldklotter. Jag har förstås föresatser men gav inga löften just på nyårsafton men nog tänker man över sitt liv och hur man vill se fortsättningen så här års.
Jag önskar dig allt gott i din föresats vilken den nu är ... och allt gott för övrigt.
Nu reser jag till Thailand och det ska bli såååå skönt.

Kramar!

Populära inlägg