Lucka 10 NKOTB

Förunderlig och märklig och faktiskt ganska larvig, tyckte jag att de här grabbarnas dans var när jag först såg den. 

Ännu förunderligare och märkligare var det väl då att jag ändå blev så besatt av dem . Så till den grad att jag satt och tittade på den där dansen så fort jag hade en stund över. Jag tvingade mina kompisar att titta på den också. 

På den tiden fanns det inte youtube att tillgå, man fick köpa vhs-kassetter. Fördelen med dem var att man inte hade problem med dålig internetuppkoppling. Däremot kunde banden gå av om man slet på dem för mycket. Till exempel genom maniskt tittande på pojkspolingars fjantiga hoppande. Men det gick alltid att lappa ihop dem med lite tejp, eller nagellack. Jag vet inte riktigt om det betyder att det var bättre eller sämre förr. 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jag har en brorsdotter som har en son som tävlar i precis den sortens dans och inte är det i takt heller men han vinner fina priser genom att sprattla på just så där så det finns faktiskt fortfarande

Populära inlägg