Lucka 21: Rosa spetshandskar

Det finaste klädesplagg jag hade under 80-talet var ett par cerise spetshandskar utan fingrar.  Madonna hade något liknande, tror jag. 

Nu såg ju inte en tolvårings vardag sådan ut på den här tiden att man ofta hade användning för ett par cerise spetshandskar. Men jag hade dem på ett party en gång. (Det hette party då. Man dansade till en bandspelare hemma i någons vardagsrum.) Jag hade dem till en grangrön skjorta och jag hade hade knutit en knut på de nedersta snibbarna på i maghöjd. Till detta hade jag ett bar stora ljusblå ringar i plast i öronen, eventuellt hade jag turkos ögonskugga och håret uppsatt med en tyginklädd hårsnodd i orange. Och är inte den kostymeringen förunderlig och märklig så vet inte jag.

Vi dansade till Madonnas La Isla Bonita. 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Det har varit roliga stunder när jag läst din adventskalender och jag minns så mycket när minnet blev väkt av berättelse oh musiken. Visserligen har jag aldrig haft några spetshandskar men annars fanns det minsann likadana upplevelser ungefär. Tack för det här ¨året. När man sitter här i skogen och inte kommer iväg på något kul så är mina bloggvänner verkigen betydelsefulla för mig. God Jul och hoppas att nästa år blir bättre än det här skitåret

Populära inlägg