Urpyst ballong


Jaha, då har man skurat och kokat och fejat och varit jävlig välanpassad hela dagen. Frostat av frysen, sorterat sopor, storhandlat, tvättat och lagat 14 matlådor.
Det är detta att man kan känna lycka och tillfredställelse över en nyavfrostad frys som gör att De kan få oss och stoppa in oss i Systemet och hindra oss från att förverkliga vår gudomliga storhet (välkomna till Soldansarens väckelsesajt). Så länge man är så välanpassad att man känner tillfredställelse av att ha 14 matlådor i sin nyavfrostade frys då behöver De inte oroa sig för att man plötsligt ska inse sina oändliga potentialer och börja kräva sin frihet.
Som en sista gnutta av upproriskhet och anarki har det ändå legat en liten längtan till när den sista matlådan stoppats in i den prydliga frysen, då det äntligen ska få bryta ut, det här soldansandet. Men då, just i den sista självande minuten innan det är dag, just i den sekund som matlådan lämnar handen för att ställas i den jävla frysen, kukar hela tillvaron ur fullständigt och helt dränerad på all kreativ lust sitter jag här som en urpyst ballong med lätt frätande magsyra.
Lägger in en bild på min välanpassade frys som en symbol för hela den här dagen.

Kommentarer

Anonym sa…
Skogsnuvan tycker att du nog har rätt att känna dig som en urblåst ballong efter det stortaget. Tror du man kan köpa lite extra energi någonstans. Verkar som om vi skulle behöva det både du och jag.
Anonym sa…
Fast jag tycker att man kan vara i förverkligandet av sin gudomliga storhet samtidigt som man känner tillfredsställelse över triviala ting som avfrostade frysar och annat. När jag har riktigt jävliga stunder är det bästa jag kan göra att städa eller plocka och pilla med nåt annat. Då kan jag vända på myntet och tänka att "ni skall inte få mig, era jävlar". Det är inte VAD man gör som avgör var man hör hemma. Det är energierna bakom; vad man har inombords och vilka behov man har som räknas. Så frosta av din frys och gör dina matlådor med kärlek! Det kanske är nåt riktigt viktigt du uträttar när du står där och skrubbar i ditt anletes svett! PS Snart är våren här. Då jävlar!! DS
Soldansare sa…
Ja hörrni nu vill jag ha sol och tussilago och lite energi. Skulle gärna känna mig gudomlig vid matlagning och tvätt. Det är lite det jag menar med det här med "semesterkänslan", att man ska känna sig närvarande och fascinerad inför allt, sådant som tvätt, tx. Men just nu förmår jag inte riktigt. Känns bara som jag lägger den lilla energi jag har på fel saker
Anonym sa…
Nä alltså jag menar inte att man står där och känner sig Närvarande och Gudomlig vid sin nyavfrostade frys. Jag tror att man kan vara i förverkligandet av sin gudomliga storhet utan att alltid känna sig sådan. Det sker mycket i det tysta som vi varken kan känna eller förstå. Den euforiska gudomlighetskänslan är en underbar bonus som uppenbarar sig ibland - oftast när man minst anar det. Jag ville bara tillägga det - så att ingen tror att jag försöker inbilla folk att jag går i ett lyckorus hela dagarna. ;)

Populära inlägg