För ordningens skull

Eftersom jag per definition...hrm...har sorteringsmani har jag lyckats sortera bort ett inlägg från januari 2009 och resan till Lübeck det nyåret. Eftersom jag, per definition, har ordningsmani grämer det mig så till den milda grad att jag på något sätt måste peta tillbaka inlägget i bloggen igen, för det är där det hör hemma. Eftersom jag, per definition, blir galen av att hålla på att krångla med datorer och därför inte ens orkar börja försöka peta in inlägget under sitt rätta datum så kommer det här:

Inför flygresan
Inför morgondagens flygresa ligger jag i den röda soffan och försöker få grepp på detta att andas i fyrkant som Linda tipsade om. Andra sätt att handskas med flygrädsla, hämtade från en flygning till Mallorca för några år sedan:, kommer här: Två kvinnor i 60 års-åldern sitter snett bredvid mig. Den ena säger att hon tagit lite av sin mans hjärtmedicin för att hålla sig lugn.
”Herregud!, säger den andra och viftar med sitt glas. Ta en whisky istället! ”
Goda råd båda två. En whisky är en whisky. Och hade jag ätit av någon annans hjärtmedicin hade jag varit så nojig över vad den skulle göra med mig att det här med att flyga skulle kännas som a walk in the park.

Kommentarer

storabh sa…
Akta dig för tabletter! Dom är farligare än whiskey.

Populära inlägg