Nostalgikalendern: Lucka 5

En annan man, från min barndoms tv-serier, som bara behövde visa sig för att alla faror skulle flykta, kaos ebba ut, alla sorger tröstas, var Charles Ingalls, pappan i Lilla Huset På Prärien.
Vilken man och vilken far!
Stark och klok och mjuk, allt i ett. En karlakarl som inte var rädd att visa känslor.

Hur jag förhöll mig till Lilla Huset På Prärien när jag var liten minns jag inte. Men den här serien har ju repriserarts i cykler genom åren och i vuxen ålder har jag inte sett ett enda avsnitt utan att storböla.
Kanske säger det mer om mig än om seriens kvalitet. Kanske inte.


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jag tittar på reprisen av dr Qvinn och är så förtjust i Sylly. Den här killen i Huset på Prärien är väl en riktig goding. Sedan är det Zeb i Mcann och Adam i Bröderna Cartrath. Vildavästerkillar som är både mjuka och hårda och hur häftiga som helst.
Synd att det inte finns såna i verkligheten. Jag har faktiskt haft en men tyvärr var han alkis så det blev inte bra.
Lisbeth sa…
Ja det är ett av namnen som man sparade på i form av filmstjärnor. Tror tom att jag har någon kvar

Populära inlägg