Speedway?



Jag skulle kunna fortsätta med det här temat att jag är överallt, att jag reser omkring mentalt och i viss mån geografiskt och besöker olika verkliga och overkliga världar, hela tiden. För det går ju att se på hela livet som en ständig räcka utflykter. Och jag gillar ju att vara på resande fot.
Men det riskerar ju att bli en aning tjatigt, så jag ska försöka sluta. Jag ska försöka att inte skriva att jag igår kväll gjorde mitt första besök i speedway-världen.
Men det var precis vad jag gjorde.

Till min stora förvåning tyckte jag att det var riktigt kul med motorknatter, sot, lera och oljedoft. Ett intresse som jag har haft mycket svårt att förstå mig på tidigare. Det finns folk som lyssnar på sådant här på cd! Så långt har jag inte kommit än.






I Autun i Bourgogne i somras var det utställning av gamla veteranbilar. Bakom en ljusblå Mustang låg en man med en megafon mot avgasröret medan en annan man i bredbrättad hatt satt i förarsätet och gasade med olika växlar i. Dit har jag heller inte kommit.






Kommentarer

skogsnuvan sa…
Jag som har en bror som alltid ligger med snoken under en bil har lite svårt att förstå varför men visst är det något visst med gamla bilar. En del är riktiga skönheter och min första bil var en blommig saab och den älskade jag.
Ibland vet man inte vad man gillar förrän men verkligen provat det. Det har man varit med om många gånger faktiskt. Det gäller att ha ett öppet sinne

Populära inlägg