Vitt


För att kanske något gottgöra för den negativa stämning jag spred omkring mig i och med mitt förra inlägg så kommer här en annan dikt. Jag skrev den vid nyåret, som ju är en tidpunkt då jag är på ett betydligt mer poitivt humör, fylld av framtidstro.
 

Vitt 


Snön ligger ny och obeträdd

Snön ligger ny, jag är inte rädd

Snön ligger ny och allt är vitt

mitt steg är fritt

 
Snön ligger ny och allt kan bli

Den som tar språnget är i språnget fri

Snön ligger ny och allt är vitt

mitt steg är mitt
 

Snön ligger ny och allt är rent

väntar jag längre blir det försent

Jag väljer en riktning och tar ett kliv

och mönstret i snön ser ut som ett liv

 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
När man nått nyår vet man ju att det bara är två riktiga vintermånader kvar så man kan börja hoppas.
Loll sa…
Fin dikt - fastnar för denna rad:
Den som tar språnget är i språnget fri

Har alltid varit så fascinerad över steget särkilt när foten är i luften och ännu inte vet vart det bär hän...

Populära inlägg