Celluliter

Medan jag väntar på min tur hos frisören bläddrar jag i en tidning där man kan titta på bilder på kändisars celluliter. Min frisör ler när hon ser mig.
"Tänk här lägger vi hundratals kronor på att prenumerera på de fina tidningarna" säger hon och gör en gest mot bordet där Vagabond och Illustrerad vetenskap ligger, "men det är ändå bara de där tidningarna som folk vill läsa."
"Tacka sjutton för det. Inte får Illustrerad vetenskap mig att inse att jag ser ut som Cameron Diaz." svarar jag.

Men jag undrar en sak: Är det bara kvinnor som har celluliter eller är det bara på kvinnor de spelar roll?


Kommentarer

Anonym sa…
Jag tror faktiskt att det är vanligare på kvinnor med celluliter men hade de funnits hos män hade de inte spelat någon som helst roll, eller vad tror du? Jag vet att det inte har med hur tjock man är att göra ... jag hade celluliter också när jag var ung och smaaal, väldigt smal. Det har med fördelningen av underhudsfettet ... tror jag ... att göra och kanske kan minskas med massage. Men då måste man hålla på heeela tiden. Och är det värt det?

Kram!

http://www.elisabet.org/dokument/celluliter.htm
Anonym sa…
Det var jag som var Anomym ... Skatan alltså. Förstår inte varför det blev så ...

En kram till får du förstås!

Populära inlägg