Och plötsligt...

... bestämde sig internetuppkopplingen för att lägga ned, som om de berömda Makterna ville att jag skulle ägna mig åt annat under semestern. Så jag bestämde mig för att lyssna på Makterna och göra annat; som till exempel att dricka vin i världens mysigaste bar på Hostel Corona och dra in doften av veden som brinner i eldtunnan...
 
 
...eller doften från blommorna på Ramblan djupt i lungorna.
 
 
 
Eller som att äta jordgubbar och grädde till frukost på balkongen.
 
 
Eller att promenera i skymningen på strandpromenaden och avsluta med korv och bröd hos tyska Grillmeister.
 
 
Med mera liknande.
 
Och så plötsligt så är man tillbaka hemma igen, i Det Gamla Landet. Som är fantastiskt vacker det också i sin nästan kvävande tunga sommargrönska.
Men jag saknar det Medelhavsblå, som redan känns en smula overkligt.
 


Ungefär mitt i bilden finns huset med vår lägenhet
 



 

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Inte känns det som om det var synd om dig i alla fall.
Lisbeth sa…
Saker kan var vackra på olika sätt. När jag varit på Mallorca flera veckor är det just sättet att leva jag saknar. De ljumma kvällarna och tempot som man kan ställa in sig på om man bara vill. Så kul att ni är nöjda med köpet av hemmet. Nu vet ni vart ni ska åka när tid och lust faller in
Kram på dig

Populära inlägg