Höga berg och djupa dalar

Vaknar i vargtimman av att nacken har pajat igen - det var länge sedan sist - och pallar upp mig för att sitta och sova resten av natten. Till frukost får vi veta att det har skett terrordåd igen, den här gången i Köpenhamn.

Nacken kureras genom en promenad i vårvintersolen (Ja, jag skriver vårvinter. Se det som en besvärjelse) och genom att sedan placera datorn på vårt höga köksbord och stå och skriva en stund. Det fungerar bättre än några av de värktabletter jag är betrodd med. När det gäller terrordåd fungerar varken värktabletter eller promenader. Varför måste vi tvunget slå ihjäl varandra hela tiden?

Jag skriver mig, trots allt, in i ett slags världsfrånvänt lyckorus bakat av Bourgogneminnen och Arvo Pärt och känner mig stundom en smula svävande. Men eftersom jag har gratisvarianten av Spotify slår jag emellanåt hårt i marken på grund av en trumpetande information att med nya Libress kan jag vara var som helst.
Tänk att det är Libress det hänger på.
Man skulle annars kunna tro att det snarare berodde på en blandning av ekonomiska tillgångar och SAS flygrutter.

Kommentarer

Populära inlägg