Nostalgikalendern: Lucka 1

Young guns

Det är många faktorer som spelar in för att en film ska vara bra; storyn, fotot, skådespeleriet. Något av det mest avgörande i en bra film när jag var i tonåren var antalet snygga pojkar som var med i den. Filmerna Young Guns 1 &; 2 om Billy the Kid var riktigt bra filmer, åtminstone när det gällde att uppfylla det kriteriet. Där fanns bland andra Emilio Estevez, Kiefer Southerland och Charlie Sheen att titta på. Trots detta verkade inte de här filmerna ha gjort någon större succé i min del av världen när de kom. När Young Guns 2 gick upp på vår biograf var där fyra personer i salongen, min kompis och jag och två till.
I tvåan var det Bon Jovi som stod för musiken. I klippet är det emellertid bilder från den första filmen men till tonerna av tvåans Blaze of glory


Kommentarer

skogsnuvan sa…
Nja den har jag inte sett och tycker att dom ser ut som småpojkar som vill leka tuffa men det är klart. Jag är ju en gammal kärring som kanske inte uppskattar småpojkar och det är väl kanske tur det
Soldansare sa…
Jo, du har nog gjort en ganska riktigt analys, Skogsnuvan. Man måste nog vara omkring 15 år för att riktigt kunna njuta av den här filmen.

Populära inlägg