Nostalgikalendern: Lucka 21

Indiana Jones

Det har varit alldeles för lite actionfilmer i den här kalendern, det är jag den första att erkänna. Men här i lucka 21 ska det bli ändring på det. Här träffar vi nämligen världens tuffaste arkeolog.
Jag pluggade lite arkeologi i Uppsala en gång, väldigt lite, 5 poäng. Vi ägnade en hel eftermiddag åt att borsta på keramikskärvor med tandborstar. Indiana Jones har aldrig borstat keramik med tandborste det vågar jag lova. Å andra sidan är jag glad att jag slapp bli omringad av folk från De fördömdas tempel på en hängbro under min 5 poängs kurs.
Ledmotivet är ju något man gnolar lite för sig själv när någon rycker till undsättning i vardagen. Det är helt enkelt en klassiker.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Vissa dagar går det inte att skriva kommentarer till dig. Det blir bara vitt men jag läser varje dag och Indiana Jones är ju en ganska trevlig äventyrskille som man gärna skulle vilja ta en liten lätt promenad med men kanske inte på hängbroar

Populära inlägg