You're not really awake if you don't write

You're not really awake if you don't write
Så står det på den första sidan i min anteckningsbok. Det är ett citat ur Nattåg till Lissabon av Pascal Mercier. För det är ju så det är.
  När de sinar ibland, här på bloggen, till exempel, när det "inte finns något att skriva om" , handlar det ju bara om att det är jag som inte är riktigt närvarande. Bara lever på ytan. Låter livet flyga förbi därute, utanför mitt huvud utan att jag suger in det i mig.
  När man skriver låter man livet strömma igenom sig, knådar runt det och skickar ut det igen. Något nytt i världen. En slags kommunikation. Livet blir större på det sättet.

Brinn för livet och beskriv det. 
Så står det i bloggrubriken. Det är också ett citat. Bodil Malmsten, den här gången. Det är ett slags uppdrag, det där. Att göra det mesta av livet.


Kommentarer

Populära inlägg