Lungorna

Vissa perioder måste allting skrivas om. Teveprogram, matinköp, skoskav. 

Det är levande perioder, när allt som händer genomblöder mig, bearbetas och skapas om. 

Hade det varit en sådan period just nu hade jag varit i full färd med att skriva om likheterna mellan krukväxten elefantöra och djuret (eller är det en insekt?) vandrandepinne.  Men nu är det inte en sådan period.

För vissa perioder är det helt tyst. Som nu. Då går ingenting att skriva. Om så månen ramlade ner i mitt vardagsrum hade jag inte haft några ord om det. 

 Det är väl som att andas, antar jag. Det finns en tid för att andas in och en tid för att andas ut. Det ena för att det andra ska fungera och tvärtom. 

Det är väl så det måste vara. 



Kommentarer

skogsnuvan sa…
Så kan det vara. Det är väl som om energin har runnit iväg någon annan stans och det känns som om allt man tänkt och skrivit har man redan sagt och ingenting nytt dyker upp som får en att vilja berätta heller. Men...jag undrar förstås hur det går med folket i ditt dockskåp och hur det blir med din nya bok. Så alltså kan du berätta om det i bloggen. Det enda jag kan berätta är att idag hörde jag talgoxens vårdrill för första gången i vinter.

Populära inlägg