Tyskland

Fördelarna med Tyskland är att de inte har några konstiga öppettider, eller konstiga stängningstider. Man får också ordentligt med kaffe i koppen och det gillar en gammal koffeinknarkare som jag. Till frukost får man en hel termos och det hör liksom till att jag ska dricka fyra koppar och segla ut på stadens gator hög som ett hus. Rittier joghurtchoklad är också en stor fördel med detta land. Det gamla hem-från-semestern-löftet att gå ned fem kilo så snart jag satt foten på svensk mark har börjat cirkla i huvudet. Märkligt att det alltid är just fem kilo jag ska gå ned oavsett hur många kilo jag gått upp sedan förra semestern.

Kommentarer

Anonym sa…
Skogsnuvan säger: Ja men klart att du ska njuta och äta och må gott. Det är du värld som det står i reklamen. Du har ju hela vintern på dig att gå ner eller.....
Skatan sa…
Fem kilo är en lagom överblickbar siffra och ... tja lättare att ta sig an. Skatan skall alltid också gå ner just fem kilo... efter semestern, när jag kommer hem från Österrike, efter kursen, efter...

Lycka till!

Populära inlägg