Jag gick och simmade istället

för att ge mig ut på gatan och hämta hem främmande män i olika färger. Någon annan får skriva de böckerna. Jag tänker blogga lite stillsamt om mina upplevelser i simhallen istället.
Det var länge sedan jag simmade sist. När jag pluggade och hade mer varierande tider simmade jag flera gånger i veckan men att simma efter arbetstid visade sig handla mer om att använda olika former av överlevnadsstrategier för att ta sig från en ända av bassängen till en annan mellan alla myllrande medsimmare. Men nu har jag ju varierande tider igen.

Den första glädjen i det här projektet var att jag fortfarande kunde ha min baddräkt. P sa till och med att jag såg smalare ut, när jag provade den i morse. Bara en sådan sak.
Det var en mycket trevlig upplevelse detta att simma igen. Jag lyckades till och med att låta bli att ligga där i bassängen och älta den vanliga ramsan "när jag har simmat då ska jag basta så ska jag gå förbi Pressbyrån på hemvägen och sen ska jag blogga och kolla Manpower och sen ska jag..." Jag ägnade mig helt enkelt åt att simma och basta i tur och ordning. Där och då. I bastun satt jag och tänkte på Skogsnuvan och bilderna på hennes målade stenar i bastun och katten Oskar som lapar öl ur ett fat. Riktigt så trevligt hade inte jag, hade inte ens en öl, bara ett fruktansvärt fult bastuagregat att titta på, men det var varmt så det fick duga.

När jag gick därifrån var jag lugnare och mer avslappnad än jag varit på länge. Bastu är bra för både själen och kroppen. Känner mig både lugn och harmonisk och energisk på samma gång. Kanske börjar jag få grepp på det här att vara ledig om dagarna. Men då kan jag ge mig den på att jag får ett jobb börja ängslas för istället. :)

Kommentarer

Anonym sa…
Skogsnuvan: Ja visst är det härligt med bastu och njut nu så länge du kan för snart har du jobb igen.
Kristyrgrejorna består bara av äggvita socker och lite citronsaft och visst kunde man äta dom (fast inte om dom är gamla kanske)
Soldansare och invalid. Ja den muggen vore en ide.
Linda sa…
Bra val!
storabh sa…
Har du provat att dansa soca i två timmar?
Soldansare sa…
Njäe, har ju sett på YouTube hur det går till men jag är nog mer av en simmare.

Populära inlägg