Morgonpromenad

Nu gick ju det här med morgonpromenaden faktiskt att lösa. Det var bara att gå upp samma tid som när jag skulle till gamla jobbet. Jag ligger ju ändå vaken från halv fem eftersom sovrummet är det ljusaste rummet i lägenheten och småfåglarna illvrålar utanför. De låter överlyckliga och sådant är det ju svårt att bli förbannad på. Och att sova till.

Så då kan jag ju lika gärna ge mig ut och vandra. Kände mig nästan euforisk i morse när jag hälsade på min gamle trädgubbe. Kan fortfarande inte se om han är morgonvresig eller storskrattar. Undrar om han kom i håg mig.

Kommentarer

Hanx sa…
morgonpromenader är bäst... :)
Skatan sa…
Håller med Hanx ...

morgonpromenader är bäst... :)

och ... Visst kommer han ihåg dig ...trädgubben. De glömmer aldrig en vän de där träden ...

Kramar!
skogsnuvan sa…
Småfåglarna illvrålar? Hos mig kvittrar dom fint och även om fönster står öppet skulle jag aldrig vakna klockan 5. Kanske jag gör det nu när jag slutar jobba. Det har hänt att jag kommit hem klockan 5 när jag varit och dansat så jag vet hur vackert det är den tiden på morgonen.
Va då trägubben föresten. Nu har jag missat något.
storabh sa…
Morgnarna är bäst! Kvällarna är päst!

Populära inlägg