Biltur

Det har visat sig en smula svårt att hinna med att blogga när man är på semester. Det här dagdrönarlivet tar så oerhört mycket tid. Upptäckte här om dagen att jag legat vid poolen i sju timmar. Detta gjorde mig så utpumpad att jag sov som en sten i över en timme på hotellrummet innan det var dags att gå ut och äta middag. De senaste två dagarna har dock varit riktigt bråda dagar. Vi har hyrt bil och kört runt på ön. Bland annat har jag visslat oss upp längs den smala och slingriga vägen och upp på det berg där St Salvadors eremitage låg. P körde och jag visslade. Det går liksom bättre om man visslar på de där vägarna. Man hyperventilerar inte lika lätt då. Nu hade dessutom en svart katt, som såg ut att läsa onda förbannelser över oss, korsat vår väg innan vi anträdde färden. Då hjälper det inte att Jesus står däruppe och håller sin hand över en. Av någon anledning tror jag mer på katten.

Kommentarer

Populära inlägg