Ivars boklada



Förra lördagen var vi på utflykt till Ivars boklada utanför Östansjö. En plats helt i min smak som ni förstår.




Här träffade vi Ivars dotter som berättar att faderns gamla ladugård förvandlats till antikvariat efter att den yngsta av hennes söner varit i USA och sett något liknande där. Pappa Ivar var nog med och vakade över dem och bokladeprojektet, trodde hon och vifftade upp mot himlen.



Jag kunde ha gått här i evigheter och letat bland hyllorna. Dels därför att det fanns så mycket och dels därför att ordningen inte riktigt överensstämde med bibliotekets. Bland annat hade en kvinnlig familjemedlem krävt att sammanställa en egen hylla under benämningen FNL-hyllan: Flärd, nöjen och lust. Lustbetonat var det hur som helst att gå och botanisera bland hyllorna.

Har äntligen blivit klar med min sida om Mallorca semestern. Nu finns den bland sid-länkarna högst upp, så att man kan läsa och drömma sig tillbaka till sommaren.

Kommentarer

LL:s blogg sa…
Har läst om Mallorca 2010. Hittade ingenstans där jag kunde lämna en kommentar där, så det blir här istället.
Helt underbart min vän! Som alltid när jag läser något du skrivit, vare sig det är ett blogginlägg, ett mail eller en kommentar på fb så får du mig att le!
Helt, helt underbart skrivet!
Skatan sa…
Och ett ställe också i Skatans slag ... om jag ändå kunde hitta dit.

När? ... är frågan för en fullt upptagen så gott som pensionär ...

Nu skall jag kolla Mallorca 2010-sidan ...

Kram!
storabh sa…
Jag läser dina dikter. Jag behöver dom!
skogsnuvan sa…
Jag har en utmaning till dig. Se min blogg.
Neo sa…
gillar veckans dikt. :)
Soldansare sa…
Tack snälla söta!

Populära inlägg