Läsplattor

Gott om läsplattor var det runt poolen på semestern. Jag spionerade ohämmat på läsplattsläsarna, eller snarare på deras plattor, för att se om det är något jag har missat. Efter en kort blick på min pocketbok stod det i alla fall klart att min eventuella läsplatta skulle skurit ihop redan första timmen av för mycket poolvatten. Men även förutom detta känner jag mig inte riktigt övertygad när det gäller de här plattorna. Visst jag kan ha med mig 30-40 böcker i handväskan utan att få ryggproblem men det är väl den enda fördel jag kan se. Nu ska jag väl erkänna att jag inte har provat. Men det är det här med att stirra in i ytterligare en skärm som jag känner mig tveksam till. Det är liksom mer vilsamt med papper. Så tills vidare avstår jag. Men vad vet man, en gång i tiden påstod jag att jag aldrig skulle använda dator.

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Tidningar och böcker vill nog jag också läsa på gamla sättet. men precis som du säger. Så småningom kanske man vänjer sig även vid det. Jag skulle inte heller använda dator och här sitter man nu varje dag och tittar och skriver och donar. så vad vet man????
lisbeth sa…
Håller fullkomligt med dig. Ska överväga plattan när den börjar prassla. Det är så mysigt att vända blad och se hur mycket man har kvar. Lite sorgligt om den är bra och med viss lätthet i hjärtat om den inte tillför något
Ha en dag
Kram
Skatan sa…
Jag har också sneglat åt läsplattehållet men håller mig till vanligt papper än så länge. Det är känslan av en bok med blad också ...

Tids nog ... kanske ... vi får se ...

Kram!

Populära inlägg