Dagens dikt

Eftersom jag lovat att veckans dikt är vikt för Tomas Tranströmer fram till den stora prisutdelningen så får jag lov att lägga dagens fynd här. Hittade nedan dikt av Werner Aspenström, som jag inte är så bekant med - ännu - på Bodil Malmstens blogg och den är ju bara så fantastiskt bra att jag var tvungen att förmedla den:

Trots sina obefintliga anlag för tåspetsdans
och sin allmänt slemmiga natur
drömmer snigeln, drömmer även snigeln
om att medverka i bländverk
som upphäver tyngdlagen

Kommentarer

Loll sa…
En fullständigt bedårande på pricken dikt! Tack för den. Kram
Skatan sa…
Jag läste den också hos Bodil M och tänkte citera men hann inte ... men jag tänker i alla fall kopiera den och lägga den till mina "handlingar". Det är en suveränt mitt-i-prick-känsla som han förmedlar.

Kram!

Populära inlägg