Hemma hos

Jag ser mig runt i vårt hem och tänker åter igen på hur språket kan användas för att skapa en världsbild, för att förhöja tillvaron omkring sig, för att göra det lite grådaskiga lysande.

Jag ser mig runt i vårt och hem och tänker på att tidningen Vi Läser ibland gör hemma-hos-reportage hos olika författare. Ibland beskriver reportern deras hem med fraser som: "De som bor här har viktigare saker för sig än att inreda och renovera."
Jag ser mig omkring i vårt hem och konstaterar att det har de som bor här också.
Kanske är de rent av författare...

Och då känns det ju genast bättre, det dåliga samvetet blir genast mindre. Jag städar en annan dag.
Leve språket!

Kommentarer

skogsnuvan sa…
Författare är du ju så jag väntar bara på att din första bok ska komma ut till försäljning

Populära inlägg