The Ballad of Lucy Pettersson 2


At the age of 37 she realised she'd never ride through Paris in a sportscar with the warm wind in her hair.
Nu är det ju några veckor kvar tills jag blir 37.
Och jag har åkt genom Paris i en sportbil med den varma vinden i mitt hår. (Tack P!)
Men nu har jag även åkt turistbuss i Barcelona med den, kanske inte fullt så varma vinden i mitt hår.
Tänk vad jag får vara med om i livet.
Efter att ha blivit rejält genomblåst i flera timmar på detta busstak blev jag förkyld, men eftersom jag alltid ansett att detta att det är farligt att sitta i drag är något som pjåskiga tanter fått för sig, så vägrar jag tror att det finns något samband. Någon på bussen hade ett virus som hoppade över på mig. Punkt.

Kommentarer

Lise-Lotte sa…
Hahaha, vad du får mig att skratta! Kram på dig du fina goa! Och krya på dig förstås!
Lisbeth sa…
Helt rätt för i Barcelona finns inga pjoskiga tanter
Kram
skogsnuvan sa…
Välkommen hem och tack för att du delat dina upplevelser med oss. Synd att du skulle bli förkyld men så blir det ibland.
Tänk att du är lika gammal som min son. Måste säga att du känns betydligt mognare och klokare. Man får ju helt plötsligt en känsla av att "va är jag så gammal" Tänker sällan på det, bara när jag råka se mig i spegeln och få för mig att det är min mamma som syns i spegelbilden

Populära inlägg