2708 vårtecken

Det är väl tecken på att det har varit en bra helg när man möts på måndagsmorgonen av en kollega som säger. "Vad fin du är i håret! Och smal ser du ut också!" Eller också är det ett tecken på att man har trevliga arbetskamrater. 
Men det har varit en fantastisk helg full av vårtecken. Själen är fulladdad med värme och ljus. Det började med flera timmars promenad i solen i våra vackra grönområden tillsammans med en god vän. Och årets första tussilago, den vackraste blomman. 

Jag blir fortfarande lika förvånad varje år när blommorna börjar titta upp ur rabatterna och det börjar bli ljust på morgnarna. Det blev vår efter den här vintern också! Jag tycker alltid att det är lika konstigt. 
Nu har jag hört någon säga att vi måste ha sju bakslag innan det blir vår och att vi hittills bara haft ett, men det örat tänker jag inte lyssna på. Jag tänker lyssna på svanarna istället, jag tror mer på dem. 


På söndagen var det  alltså dags för den traditionsenliga vårutflykten till svansjön Tysslingen. 2708 sångsvanar på en och samma plats. Ett himla liv, helt enkelt. 
Som jag hade tänkt låta er höra här men Blogger vill inte lägga upp filmen, av okänd anledning, så det blir tyst svanesång. Jag undrar vad de pratar om, en massa skvaller om hur vintern varit? Det kan ju inte gärna handla om vilka som skilt sig sedan sist, eftersom svanar håller ihop hela livet. Kanske håller de på att berätta för varandra hur förträffligt deras son skulle passa deras dotter och vice versa.












Kommentarer

skogsnuvan sa…
oj vilket hav av svanar. Hit kommer dom kanske i maj. Inga tussilago finns att se och stormen bara viner och viner så man kan inte ens gå ut
TantGlad sa…
God morgon!
Ja visst blir man glad av snälla kommentarer en måndagsmorgon, eller kanske villken annan dag som helst.
Oj så många svanar. Villken upplevelse.
Ha en fin söndag nu!
Loll sa…
Jag skulle verkligen vilja göra en sådan där fågelutflykt någon gång, jag är sjukligt förtjust i fåglar, av alla de slag. Tycker det verkar vara en utmärkt och livgivande vårtradition!
Soldansare sa…
Du är alltid välkommen, Loll!

Populära inlägg